تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعریض پل «چهل‌بازه» در خدمت «آزادگان»

  • کد خبر: ۳۹۲۰۰
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
تعریض پل «چهل‌بازه» در خدمت «آزادگان»
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: اگر از میدان نمایشگاه به سمت بولوار وکیل آباد بایستیم قرار است پل فعلی روی رودخانه به اندازه ۱۵ متر در غرب، ۱۳ متر در مرکز و ۱۰ متر در شرق تعریض شود و بار ترافیکی تقاطع ۴ سطحی آزادگان را به بولوار وکیل آباد منتقل کند.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ رودخانه چهل بازه یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های فصلی منشعب از سد گلستان است که از ۳ زیرشاخه جاغرق، مایان و دهبار به دل مشهد راه پیدا می‌کند؛ مجرایی که سهم زیادی در مهار آب‌های سطحی و بارش‌های فصلی دارد و به واسطه قرارگیری آن در دل شهر امام رضا (ع)، در برخی از مقاطع سال، طراوتی چشم نواز را به خیابان‌های در مسیر خود می‌بخشد. اما یکی از مهم‌ترین نقاط تلاقی این رودخانه قدیمی با سازه‌های شهری حدفاصل این رود با میدان نمایشگاه مشهد است؛ میدانی که این روز‌ها به واسطه اجرای پروژه‌ای بزرگ به نام آزادگان، اندک اندک پوست اندازی می‌کند. اجرای همین تقاطع چهارسطحی که قرار است بار ترافیکی بخش جنوب غربی شهر مشهد را به صورت هدفمند کاهش دهد، پای مدیران آبی استان را به این محدوده کشاند تا درباره نقطه مشترک کاری شان درباره رود چهل بازه با مسئولان مدیریت شهری به تعامل بنشینند. گفتگو و توافقی که البته حول محور تعریض پل چهل بازه برای تسهیل در اجرای طرح آزادگان ترتیب داده شده بود.

به گفته قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، پروژه آزادگان پروژه‌ای بزرگ در مقیاس شهری است و اتفاقات خوبی را برای مشهد و شهروندان و زائران آن به وجود خواهد آورد.
علیرضا طاهری یکی از شاخه‌های خروجی طرح آزادگان را به سمت چهل بازه اعلام و بیان کرد: ازآنجاکه وزارت نیرو متولی حریم و بستر رودخانه‌ها به شمار می‌رود، در دیداری با مدیران شهری مرتبط با اجرای این پروژه درباره تعریض پل چهل بازه بحث و بررسی‌های لازم را انجام دادیم. براین اساس قرار شد شهرداری کار‌های اجرایی مربوط با این پروژه را ادامه دهد و مطالعات و تعهدات نیز پیگیری شود. خوبی این همدلی و همکاری این بود که پروژه بزرگ تقاطع چهارسطحی آزادگان حتی برای ثانیه‌ای متوقف نماند.

کنترل بار ترافیکی گذرگاه آزادگان

وی تشریح کرد: اگر از میدان نمایشگاه به سمت بولوار وکیل آباد بایستیم قرار است پل فعلی روی رودخانه به اندازه ۱۵ متر در غرب، ۱۳ متر در مرکز و ۱۰ متر در شرق تعریض شود و بار ترافیکی تقاطع ۴ سطحی آزادگان را به بولوار وکیل آباد منتقل کند.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی این را هم گفت که آورده سالیانه رودخانه چهل بازه بین ۲۵ تا ۳۰‌میلیون متر مکعب است.

اجرای فوندانسیون ستون‌ها

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: پیمانکار مربوط در حال اجرای فوندانسیون مرتبط با ستون‌های پل است و جلسه و بازدید مزبور نیز در راستای صدور مجوز‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای برگزار شده است. خلیل ا... کاظمی با اشاره به مختصات پل چهل بازه، افزود: این تعریض هم در سمت غربی و هم سمت شرقی پل انجام می‌شود و در تسهیل در رفت و آمد شهروندان در محور‌های شمال به جنوب و جنوب به شمال در این مسیر مؤثر خواهد بود. رقم ریالی ساخت تقاطع آزادگان ۲۰۰‌میلیارد تومان در ۴ سطح است که سطح اول آن مربوط به احداث زیرگذر از بولوار میثاق به سمت بولوار وکیل آباد و به صورت همسطح اجرا می‌شود. سطح دوم چپ گردی است که بار ترافیکی این محدوده را از بولوار امام علی (ع) به بولوار نمایشگاه منتقل می‌کند. سطح سوم پلی است از بولوار امام علی (ع) به آزادراه چناران و سطح چهارم نیز راست گرد چناران به بولوار میثاق است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->